سي حديث ناب درباب نماز(كتاب ثواب الاعمال شيخ صدوق)

آرشيو موضوعات

بايگاني

امار و اطلاعات

 
No Image
سي حديث ناب درباب نماز(كتاب ثواب الاعمال شيخ صدوق) پيوند ثابت

 

حديث : 1

ابى رحمه الله قال حدثنى عبدالله بن جعفر عن محمد بن الحسين عن صفوان عن كليب الصيداوى عن ابى عبدالله عليه السلام قال مكتوب فى التوراه آن بيوتى فى الارض المساجد فطوبى لمن تطهر فى بيته ثم زارنى و حق على المزور آن يكرم الزائر.
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: در ((تورات )) نوشته است : خانه هاى من در زمين مساجد است . خوشا به حال كسى كه در خانه خود وضو بگيرد، آنگاه به ديدن من بيايد. و به عده ديدار شونده است كه ديدار كننده را گرامى بدارد.

 

 

حديث : 2

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه عن محمد بن الحسن الصفار عن محمد بن عيسى عن الحسين به خالد عن حماد بن سليمان عن عبدالله بن جعفر عن ابيه قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله قال الله تبارك و تعالى الا آن بيوتى فى الارض المساجد تضى لا هل السماء كما تضى النجوم لا هل الارض الا طوبى لمن كامت المساجد بيوته الا طوبى لعبد توضا فى بيته ثم زارنى فى بيتى الا آن على المزور كرامه الزائر الا بشر المشائين فى الظلمات الى المساجد بالنور الساطع يوم القيامه .
ترجمه :
2. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: خداى متعال فرموده است : توجه داشته باشيد كه خانه هاى من در زمين مساجد است و همانگونه كه ستارگان براى زمينيان نورافشانى مى كنند، مساجد نيز براى اهل آسمان نورافشانى مى كنند. توجه داشته باشيد! خوشا به حال كسى كه مساجد خانه هايش باشد. توجه داشته باشيد! خوشا به حال بنده اى كه در خانه خود وضو بگيرد، سپس در خانه من به ديدار من بيايد. توجه داشته باشيد! بر ديدار شونده است كه ديدار كننده را گرامى بدارد. توجه داشته باشيد! كساانى كه در تاريكيها به مساجد مى روندت در روز قيامت نور درخشنده اى خواهند داشت .

 

 

حديث : 3

ابى رحمه الله قال حدثنى محمد بن احمد به هشام عن محمد بن اسماعيل عن على به الحكم عن سيف بن عميره عن سعد بن طريف عن الاصبغ بن نباته قال قال اميرالمؤ منين عليه السلام آن الله عزوجل ليهم بعذاب اهل الارض جميعا لا يحاشى منهم احدا اذا عملوا بالمعاصى و اجتر حوا السيئات فاذا نظر الى الشيب ناقلى اقدامهم الى الصلاه و الولدآن يتعلمون القرآن رحمهم فاخر ذلك عنهم .
ترجمه :
3. اميرالمؤ منين عليه السلام فرمودند: هنگامى كه زمينيان مشغول گناه شده و كارهاى زشت انجام دهند، خداوند تصميم مى گيرد آنها را بدون استثنا عذاب كند ولى وقتى به سالخوردگان مى نگرد كه به سوى نماز قدم برداشته و بچه ها را مى بيند كه مشغول فراگيرى قرآن هستند: به آنها ترحم كرده و عذاب را تاخير مى اندازد.

 

 

حديث : 4

ابى رحمه الله قال حدثنا بن عبدالله عن احمد بن محمدبن عيسى عن الحسين بن سعيد عن ابن ابى عمير عن عبدالرحمن بن الحجاج عن ابان بن تغلب قال قال ابو عبدالله عليه السلام يا ابان هذه الصلوات الخمس المفروضات من اقامهن و حافظ على مواقيتهن لقى الله يوم القيامه و له عنده عهد يدخله به الجنه و من لم يصلهن لمواقيتهن فذلك اليه آن شاء غفر له و آن شاء عذبه .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: اى ابان ! اگر كسى اين پنج نماز واجب را به پا دارد و مواظب وقت آنها باشد، روز قيامت در حالى خداوند را ديدار مى كند كه پيمانى دارد كه خداوند او را بخاطر آن وارد بهشت مى كند و كسى كه آنها را در وقت خودشان نخواند، اگر خداوند بخواهد او را مى بخشد و اگر بخواهد عذاب مى كند.

 

 

حديث : 5

و بهذاالاسناد عن الحسين بن سعيد عن ابن ابى عمير عن اسماعيل البصرى عن الفضيل عن ابى عبدالله عليه السلام قال دخل رسول الله صلى الله عليه و آله المسجد و فيه ناس من اصحابه قال تدرون ما قال لكم ربكم قالوا الله و رسوله اعلم قال آن ربكم يقول هذه الصلوات الخمس ‍ المفروضات فمن صلاهن لوقتهن و حافظ عليهن لقينى يوم القيامه و له عندى عهد ادخله به الجنه و من لم يصلهن لوقتهن و لم يحافظ عليهن فذلك الى آن شئت عذبته و آن شئت غفرت له .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: رسول خدا صلى الله عليه و آله وارد مسجد شد تعده اى از يارانش نيز در مسجد بودند. پرسيدند: مى دانيد كه پروردگار شما چه فرموده است ؟ پاسخ گفتند: خدا و رسولش داناترند. فرمود: بدرستى كه پروردگار شما مى فرمايد: اگر كسى اين پنج نماز واجب را در وقت خودش بخواند و مواظب وقت آنها باشد، روز قيامت در حالى مرا ديدار مى كند كه نزد من پيمانى دارد و به خاطر آن پيمان او را وارد بهشت مى نمايم . و كسى كه آنها را در وقتشان نخواند و مواظب آنها نباشد، اختيار دارم ، اگر خواستم او را عراب مى كنم و اگر خواستم او را مى بخشم .

 

 

حديث : 6

ابى رحمه الله قال سعد بن عبدالله عن احمد بن ابى عبدالله عن الحسن بن محبوب عن ابى الحسن الواسطى النخاس عن موسى بن بكر عن ابى الحسن عليه السلام قال صلاه النوافل قربان كل مؤ من .
ترجمه :
1. امام كاظم عليه السلام فرمودند: نمازهاى نافله مايه تقرب هر مومنى است .

 

 

حديث : 7

حدثنى محمد بن على ماجيلويه رضى الله عنه عن عمه محمد بن ابى القاسم عن محمد بن على الصيرفى عن اسحاق بن بشر الكاهلى عن الحكم عن انس قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله من اسرج فى مسجد من مساجد الله عزوجل سراجا لم تزل الملائكه و حمله العرش يستغفرون له مادام فى ذلك المسجد ضوء من السراج .
ترجمه :
1. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه در يكى از مساجد خداوند عزوجل چراغى روشن كند، فرشتگان و حمل كنندگان عرش ‍ خداوند تا زمانى كه نورى از اين دو چراغ در آن مسجد باشد، پيوسته براى او استغفار مى كنند.

 

 

حديث : 8

ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن على بن حسان عن سهل بن دارم عن ابيه عن ابى عبدالله عليه السلام قال من حبس ريقه اجلالالله تعالى فى صلاته اورثه الله صحه حتى المماه
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه بخاطر بزرگداشت خداى متعال آب دهان خود را در نماز نگهدارد، خداوند تا هنگام مرگ او را به سلامت مى دارد.

 

 

حديث : 9

ابى رحمه الله قال حدثنى على بن ابراهيم عن ابيه عن على بن معبد عن الحسين بن خالد عن ابى الحسن الرضا عن ابائه عليه السلام قال قال محمد بن على الباقر عليه السلام صلاه فى المسجد الحرام افضل من مائه الف صلاه فى غيره من المساجد.
ترجمه :
1. امام رضا عليه السلام از پدرانشان عليه السلام نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: يك نماز در مسجد من نزد خداوند برابر با ده هزار نماز در ساير مساجد است ، مگر مسجدالحرام . زيرا نماز در آن برابر با صد هزار نماز است .

 

 

 

حديث : 10

ابى رحمه الله عن عبدالله بن جعفر عن هارون بن مسلم عن مسعده بن صدقه عن الصادق جعفر بن محمد عن آبائه عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله صلاه فى مسجدى تعدل عندالله عشره آلاف صلاه فى غيره من المساجد الا المسجد الحرام فان الصلاه فيه تعدل مائه الف صلاه .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام از پدرانش عليه السلام نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: يك نماز در مسجد من نزد خداوند برابر با ده هزار نماز در ساير مساجد است . مگر مسجد الحرام . زيرا نماز در آن برابر با صد هزار نماز است

 

 

حديث : 11

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنا محمد بن الحسن الصفار عن احمد بن محمد عن الحسن بن محبوب عن جميل بن صالح عن ذريح المحاربى قال قال ابو عبدالله عليه السلام ايما مؤ من سجد لله سجده لشكر نعمه فى غير صلاه كتب الله له بها عشر حسنات و محا عنه عشر سيئات و رفع له عشر درجات فى الجنان .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: هر مومنى كه براى شكر نعمتى در غير نماز سجده كند، خداوند بخاطر آن ده حسنه براى او نوشته ، ده گناه او را پاك كرده و ده درجه در بهشت او را بالاتر مى برد.

 

 

حديث : 12

ابى رحمه الله قال حدثنا محمد بن يحيى عن محمد بن احمد عن موسى بن جعفر عن عبيدالله بن عبدالله عن واصل بن سليمان عن عبدالله بن سنان عن ابى عبدالله عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله ما من صلاه يحضر وقتها الا نادى ملك بين يدى الناس ايها الناس ‍ قوموا الى نيرانكم التى اوقدتموها على ظهور كم فاطفئوها بصلاتكم .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام نقل مينمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: نمازى نيست كه وقت آن برسد، مگر اين كه فرشته اى در برابر مردم ندا مى كند: اى مردم ! بلند شويد و آتشهايى را كه بر پشتهاى خود افروخته ايد، با نمازتان خاموش كنيد.

 

 

حديث : 13

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عن قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن محمد بن الحسين بن ابى الخطاب عن الحسن بن محبوب عن عبدالعزيز عن ابن ابى يعفور قال قال ابو عبدالله عليه السلام يا عبدالله اذا صليت صلاه فريضه فصلها لوقتها صلاه مودع يخاف آن لا يعود اليها ابدا ثم اصرف ببصرك الى موضع سجودك فلو تعلم من عن يمينك و شمالك لا حسنت صلاتك و اعلم انك قدام من يراك و لا تراه
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: اى بنده خدا! نماز واجب را در وقت خود بخوان با حالت كسى كه با آن وداع مى كند و مى ترسد پس از اين هيچ گاه موفق به آنجام آن نشود. آنگاه ديدگانت را متوجه سجده گاهت نما. اگر بدانى در سمت راست يا چپ تو كسى هست ، بخوبى نماز مى خوانى و بدآن تو در برابر كسى هستى كه تو را مى بيند و تو او را نمى بينى .

 

 

حديث : 14

حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل رضى الله عنه قال حدثنى على بن الحسين السعد آبادى عن احمد بن ابى عبدالله البرقى عن ابيه عن محمد بن ابى عمير عنجميل عن ابى عبدالله عليه السلام قال للمصلى ثلاث خصال اذا قام فى صلاته يتناثر عليه البر من اعنان السماء الى مفرق راسه و تحف به الملائكه من تحت قديمه الى اعنان اسماء و ملك ينادى ايها المصلى لو تعلم من تناجى ما انفتلت .
ترجمه :
3. امام صادق عليه السلام فرمودند: نمازگزار سه فايده بدست مى آورد: هنگامى كه به نماز مى ايستد خوبيها از پهنه آسمان بر سرش ريخته ، فرشتگان او را از زير پاهايش تا پهنه آسمان احاطه كرده و فرشته اى ندار مى كند: اى نمازگزار! اگر مى دانستى با چه كسى مناجات مى كنى ، هميشه نماز مى خواندى .

 

 

حديث : 15

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه عن محمد بن الحسن الصفارى عن الحسن بن موسى الخشاب عن عبدالله بن جبله عن غياث بن كلوب عن اسحاق بن عمار قال قلت لابى عبدالله عليه السلام يا ابا عبدالله اخبرنى عن افضل المواقيت فى صلاه الفجر يشهدها ملائكه النهار و ملائكه الليل فاذا صلى العبد صلاه الصبح مع طلوع الفجر ((آن قرآن الفجر كان مشهودا)) يعنى صلاه الفجر يشهدها ملائكه النهار و ملائكه الليل فاذا صلى العبد صلاه الصبح مع طلوع الفجر يشهدها ملائكه النهار و ملائكه الليل فاذا صلى العبد صلاه الصبح مع طلوع الفجر اثبتت له مرتين تثبتها ملائككه الليل و ملائكه النهار.
ترجمه :
1. رواى مى گويد ناز امام صادق عليه السلام پرسيدم : بهترين وقت نماز صبح كدام است ؟ فرمودند: طلوع فجر زيرا خداوند متعال مى فرمايد (آن قرآن الفجر كان مشهودا) (38). يعنى فرشتگان شب و روز نماز صبح را مى بينند. بنابراين ، اگر بنده نماز صبح را به هنگام طلوع فجر بخواند، اين نماز دو بار براى او ثبت مى شود: يك بار توسط فرشتگان شب و يك بار توسط فرشتگان روز.

 

 

حديث : 16

حدثنى محمد بن موسى رضى الله عنه قال حدثنى عبدالله بن جعفر الحميرى عن احمد بن محمد عن العباس بن معروف عن بكر بن محمد الازدى قال قال ابوعبدالله عليه السلام فضل الوقت الاول على الاخير خير للمومن من ولده و ماله .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: فضيلت اول وقت بر آخر وقت ، براى مؤ من بهتر از فرزندان و مال اوست .

 

 

حديث : 17

ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن الحسن بن محبوب عن سعد بن ابى خلف عن ابى الحسن موسى عليه السلام قال الصلوات المفروضات فى اول وقتها اذا اقيم حدودها اطيب ريحا من قضيب الاس حين يوخذ من شجره فى طيبه و ريحه و طراوته فعليكم بالوقت الاول .
ترجمه :
1. امام كاظم عليه السلام فرمودند: نمازهاى واجبى كه در اول وقت خود با آداب و شرايط خوانده شوند، خوشبوتر و با طراوت تر از شاخه درخت ((مورد)) است ، هنگامى كه از درخت خود جدا مى شود. بنابراين نمازهايتان را در اول وقت بخوانيد.

 

 

حديث : 18

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال احمد بن ادريس ‍ عن محمد بن احمد عن احمد بن هلال عن عيسى بن عبدالله الهاشمى عن ابيه عن جده عن على بن ابى طالب عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله خياركم الذين ااذا سافروا قصروا و افطروا.
ترجمه :
1. اميرالمؤ منين عليه السلام از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت نموده است كه فرموده :
بهترين شما كسانى هستند كه در سفر نمازهاى خود را شكسته خوانده و روزه نمى گيرند.

 

 

حديث : 19

ابى رحمه الله قال حدثنى عبدالله بن جعفر عن احمد بن ابى عبدالله عن ابيه عن زرعه عن سماعه عن جعفر بن محمد عن ابيه عليه السلام انه قال ايما مسافر صلى الجمعه رغبه فيها و حبا لها اعطاه الله اجر مائه جمعه للمقيم .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام از پدرش عليه السلام روايت مى نمايد كه فرمودند: هر مسافرى كه نماز جمعه را از روى ميل به آن دوست داشتنش ‍ بخواند، خداوند پاداش نماز جمعه صد غير مسافر را به او اعطا مى فرمايد.

 

 

 

حديث : 20

ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن احمد بن عبدالله عن ابن ابى نجرآن عن عبدالله بن سنان قال قال ابوعبدالله عليه السلام آن الصلاه فى الجماعه تفضل على صلاه الفرد ثلاث و عشرين درجه تكون خمسا و عشرين صلاه .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: همانا نماز جماعت بيست و سه درجه بالاتر از نماز فرادى است و بيست و پنج نماز مى باشد.

 

 

حديث : 21

ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن ابيه عن ابن المغيره عن الحلبى عن ابى عبدالله عليه السلام قال من قرا بعد الجمعه حين ينصرف الحمد مره و قل هو الله احد سبعا و قل اعوذ برب الفلق سبعا و قل اعوذ برب الناس سبعا و آيه الكرسى و آيه السرخه و آخر براه ((لقفد جاء كم رسول من انفسكم الايه )) كانت له كفاره ما بين الجمعه الى الجمعه .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه بعد از نماز جمعه هنگامى كه سلام مى دهد، حمد را يك بار، ((قل هو الله احد)) را هفت بار، ((قل اعوذ برب الفلق )) را هفت بار، ((قل اعوذ برب الناس )) را هفت بار و آيت الكرسى ، آيه سخره (40) و آخر سوره توبه ((لقد جاءكم رسول من انفسكم )) را بخواند، كفاره گناهان او از آن جمعه تا جمعه ديگر خواهد بود

 

 

حديث : 22

ابى رحمه الله قال حدثنى على بن ابراهيم عن ابيه عن النوفلى عن السكونى عن جعفر بن محمد عن آبائه عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله من قرا فى دبر صلاه الجمعه فاتحه الكتاب مره و قل اعوذ برب الفلق سبع مرات و فاتحه الكتاب مره و قل هو الله احد سبع مرات و فاتحه الكتاب مره و قل اعذ برب الناس سبع مرات لم تنزل به بليه و لم تصبه فتنه الى الجمعه الاخر فان قال اللهم اجعلنى من اهل الجنه التى حشوها بركه و عمارها الملائكه مع نبينا محمد و ابينا ابراهيم جمع الله بينه و بين محمد و ابراهيم عليه السلام فى دار السلام .
ترجمه :
1. امام باقر از پدرانش عليهماالسلام نقل مى نمايد كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: كسى كه پس از نماز جمعه يك بار سوره حمد، هفت بار ((قل اعوذ برب الناس )) بخواند، بلايى بر او فرود نيامده و دچار فتنه اى نخواهد شد. سپس اگر بگويد، ((اللهم اجعلنى من اهل الجنه التى حشوها بركه و عمارها المائكه مع نبينا محمد و ابينا ابراهيم )) (41)، خداوند او را با محمد و ابراهيم عليه السلام در يك جا در ((دارالسلام )) (بهشت ) قرار مى دهد.

 

 

حديث : 23

ابى رحمه الله عن احمد بن ادريس عن محمد بن احمد عن محمد بن السندى عن على بن الحكم عن سيف بن عميره عن سعد بن طريف عن الاصبغ بن نباته قال قال اميرالمؤ منين عليه السلام آن الله عزوجل ليهم بعذاب اهل الارض جميعا حتى لا يحاشى منهم احدا اذا عملوا بالمعاصى و اجترحوا السيئات فاذا نظر الى الشيب ناقلى اقدامهم الى الصلاه و الولدآن يتعلمون القرآن رحمهم فاخر ذلك عنهم .
ترجمه :
1. اميرالمؤ منين عليه السلام فرمودند: همانا هنگامى كه زمينيان گناه كرده و به كارهاى زشت دست بزنند، خداوند تصميم مى گيرد كه بدون استثنا همه آنها را عذاب نمايد. ولى هنگامى كه مى بيند پيرآن بطرف نماز قدم برداشته و كودكان قرآن مى آموزند، به آنان رحم نموده و عذاب را بتاخير مى اندازد.

 

 

 

حديث : 24

ابى رحمه الله قال حدثنى على بن ابراهيم بن هاشم عن ابيه عن عمروبن عثمان عن محمد بن عذافر الصير فى عن ابيه عن ابى حمزه الثمالى و محمد بن مسلم عن ابى جعفر عليه السلام قال من لقى الله مكفوفا محتسبا مواليا لال محمد صلى الله عليه و آله لقى الله و لا حساب عليه .
ترجمه :
1. امام باقر عليه السلام فرمودند: كسى كه با حالت نابينايى و صبر به اميد پاداش خدا و دوستى ال محمد صلى الله عليه و آله خداوند را ملاقات مى كند، هيچ حسابى بر او نيست (خداوند از گناهان او مى گذرد))

 

 

حديث : 25

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه عن محمد بن الحسن الصفارى عن الحسن بن موسى الخشاب عن عبدالله بن جبله عن غياث بن كلوب عن اسحاق بن عمار قال قلت لابى عبدالله عليه السلام يا ابا عبدالله اخبرنى عن افضل المواقيت فى صلاه الفجر يشهدها ملائكه النهار و ملائكه الليل فاذا صلى العبد صلاه الصبح مع طلوع الفجر ((آن قرآن الفجر كان مشهودا)) يعنى صلاه الفجر يشهدها ملائكه النهار و ملائكه الليل فاذا صلى العبد صلاه الصبح مع طلوع الفجر يشهدها ملائكه النهار و ملائكه الليل فاذا صلى العبد صلاه الصبح مع طلوع الفجر اثبتت له مرتين تثبتها ملائككه الليل و ملائكه النهار.
ترجمه :
1. رواى مى گويد ناز امام صادق عليه السلام پرسيدم : بهترين وقت نماز صبح كدام است ؟ فرمودند: طلوع فجر زيرا خداوند متعال مى فرمايد (آن قرآن الفجر كان مشهودا) (38). يعنى فرشتگان شب و روز نماز صبح را مى بينند. بنابراين ، اگر بنده نماز صبح را به هنگام طلوع فجر بخواند، اين نماز دو بار براى او ثبت مى شود: يك بار توسط فرشتگان شب و يك بار توسط فرشتگان روز.

 

 

حديث : 26

حدثنى محمد بن موسى رضى الله عنه قال حدثنى عبدالله بن جعفر الحميرى عن احمد بن محمد عن العباس بن معروف عن بكر بن محمد الازدى قال قال ابوعبدالله عليه السلام فضل الوقت الاول على الاخير خير للمومن من ولده و ماله .
ترجمه :
1. امام صادق عليه السلام فرمودند: فضيلت اول وقت بر آخر وقت ، براى مؤ من بهتر از فرزندان و مال اوست .

 

 

حديث : 27

ابى رحمه الله عن سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن الحسن بن محبوب عن سعد بن ابى خلف عن ابى الحسن موسى عليه السلام قال الصلوات المفروضات فى اول وقتها اذا اقيم حدودها اطيب ريحا من قضيب الاس حين يوخذ من شجره فى طيبه و ريحه و طراوته فعليكم بالوقت الاول .
ترجمه :
1. امام كاظم عليه السلام فرمودند: نمازهاى واجبى كه در اول وقت خود با آداب و شرايط خوانده شوند، خوشبوتر و با طراوت تر از شاخه درخت ((مورد)) است ، هنگامى كه از درخت خود جدا مى شود. بنابراين نمازهايتان را در اول وقت بخوانيد.

 

 

حديث : 28

حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال احمد بن ادريس ‍ عن محمد بن احمد عن احمد بن هلال عن عيسى بن عبدالله الهاشمى عن ابيه عن جده عن على بن ابى طالب عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله خياركم الذين ااذا سافروا قصروا و افطروا.
ترجمه :
1. اميرالمؤ منين عليه السلام از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت نموده است كه فرموده :
بهترين شما كسانى هستند كه در سفر نمازهاى خود را شكسته خوانده و روزه نمى گيرند.

 

 

حديث : 29

ابى رحمه الله قال حدثنى محمد بن يحيى العطار قال حدثنى محمد بن احمد قال حدثنى ابوزهير النهدى عن ادم بن اسحاق عن معاويه بن عمار عن بعض اصحابه عن ابى عبدالله عليه السلام قال عليكم بصلاه الليل فانها سنه نبيكم و داب الصالحين قبلكم و مطرده الداء عن اجسادكم .
ترجمه :
2. امام صادق عليه السلام فرمودند: نماز شب بخوانيد كه روش پيامبر شما، عادت صالحان قبل ازشما و از بين برنده بيماريهاى بدن شماست .

 

 

حديث : 30

و بهذاالاسناد عن ابى عبدالله عليه السلام انه جاء رجل فشكا اليه الحاجه فافرط فى الشكايه حتى كاد آن يشكو الجوع فقال له ابو عبدالله عليه السلام يا هذا اتصلى بالليل قال فقال الرجل نعم قال فالتفت ابو عبدالله عليه السلام الى صاحبه فقال كذب من زعم انه يصلى بالليل و يجوع بالنهار آن الله عزوجل ضمن بلاه الليل قوت النهار.
ترجمه :
5. از امام صادق عليه السلام روايت شده است : مردى پيش او آمد و از ندارى ناليد تا جايى كه نزديك بود از گرسنگى نيز شكايت كند. امام صادق عليه السلام به او فرمود: نماز شب مى خوانى ؟ گفت بله . امام صادق عليه السلام به همراهش رو كرده و گفت : كسى كه گمان كند اگر در شب نماز بخواند در روز گرسنه خواهد بود، دروغ مى گويد، زيرا خداى عزوجل غذاى روز را با نماز شب ضمانت كرده است .

 


نظرات شما عزیزان:

bhjesjwm
ساعت1:27---2 دی 1391
SzCZnI qxftbswrmotq, [url=http://lixycehrcekr.com/]lixycehrcekr[/url], [link=http://plromcbgqqeo.com/]plromcbgqqeo[/link], http://wifjtopqrkyo.com/

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: <-TagName->

نوشته: ناصر طاهري در: یک شنبه 2 بهمن 1386برچسب:ثواب الاعمال ,

|

 
آرشيو مطالب پيشين:
فلسفه نماز چیست؟
چراشیعیان دست باز نماز میخوانند
چرا اهل سنت دست بسته نماز مي خوانند؟
شیعه شدن ایرانیان یا چگونه مذهب شیعه به ایران راه یافت
علت سجده بر مهر چیست؟
سالروز صنایع دفاعی ایران مبارک
ادرس جلسات تا اول رمضان 1391
انا لله و انا اليه راجعون
جلسه دوشنبه 29 اسفندماه 1390
تلاوتهاي استاد سعید مسلم
تلاوتهای استاد محمد عمران
تلاوتهاي استاد محمد الیثی
تلاوت هاي استاد طه الفشني
تلاوت استاد غلوش
تلاوت استاد شحات انور
أبو العينين شعيشع
اصول قرائت حمزه
اصول قرائت ابن عامر
اصول قرائت ابن كثير
اصول قرائت ابو عمرو البصرى
اصول قرائت خلف العاشر
اصول قرائت عاصم
اصول قرائت کسائى
اصول قرائت نافع
جلسه دوشنبه 22 اسفندماه 1390
دانلود 200 كتاب مذهبي
برخی از تلاوت های مرحوم استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
دانلود کلیه تلاوت های مجلسی استاد محمد صدیق منشاوی با لینک مستقیم
برخی از تلاوت های مرحوم استاد مصطفي اسماعيل
دانلود تلاوت تصویری از استاد مصطفی اسماعیل
جلسه دوشنبه 15 اسفند 1390
جلسه دوشنبه 8 اسفند 1390
عواقب دروغگويي از ديدگاه قران
اوصاف بهشت وبهشتيان از منظر قران وروايات
اسامي قاريان بين المللي تمامي 26 دوره مسابقات گذشته
اشنايي با تعدادي از قاريان بين المللي( مشهد مقدس)
گالری عکس قاریان مصری
تصاویری از قاریان مصری در محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای
معماهاي مساجد
معماهاي موسيقي قران
آرشيو كامل
 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

درباره ما


    جلسه قرائت قرآن منتظرين حضرت ولي عصر(عج) با مديريت مهندس بابايي و با حضور استاد احمدآبادي و قاريان خوب آمادگي خود را جهت بسط و گسترش فرهنگ قرآني و آموزش تخصصي صوت و لحن اعلام ميدارد. منتظر حضور سبزتان هستيم.

لينك هاي روزانه

< Html />

    ورود اعضا:

    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    خبرنامه وب سایت:





    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 7
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 7
    بازدید ماه : 695
    بازدید کل : 359323
    تعداد مطالب : 96
    تعداد نظرات : 8
    تعداد آنلاین : 1

    تماس با ما


    آمار سایت


    مشاهده و دریافت کد

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

توضيحات

No Image No Image